Alt
Alenka Rot Vrhovec

Poučevanje učencev, katerih prvi jezik ni slovenski

Leto izida: 2020

Št. strani: 356

ISBN: 978-961-253-260-4

Poti, po katerih učitelji vodijo učence do cilja, so različne, najboljša pa je tista, ki vsem učencem, ne glede na njihove različne zmožnosti in na njihovo predznanje, nudi optimalno napredovanje. V slovenski osnovnošolski sistem se vsako šolsko leto vključi več otrok, katerih prvi jezik ni slovenski. Ker imajo različne možnosti za usvajanje učnega jezika oz. jezika okolja, slovenski jezik različno obvladajo. Učenje slovenščine kot drugega jezika ne more biti prepuščeno učencu in njegovim staršem, temveč mora odgovornost za to prevzeti šola, še posebej učitelj, ki otroka poučuje. Avtorica monografije v desetih poglavjih poleg nekaterih psiholoških, jezikoslovnih in jezikovnodidaktičnih tem predstavi dozdajšnje izkušnje osnovnošolskega vključevanja otrok, katerih prvi jezik ni učni jezik, v tujih šolskih sistemih in v Sloveniji, ter ponudi učni pristop, ukrepe za učinkovitejše razvijanje sporazumevalne zmožnosti v slovenskem jeziku pri omenjenih otrocih, osnutek del in nalog šolskega koordinatorja za področje vključevanja in izobraževanja učencev, katerih prvi jezik ni slovenski, ter opise štirinajstih didaktičnih iger, sicer namenjenih razvijanju besedišča in skladenjske zmožnosti, a se jih da prilagoditi tudi za razvijanje drugih učnih ciljev. Monografija je namenjena ozaveščanju vseh, ki jih zanima vključevanje in izobraževanje otrok, katerih prvi jezik ni slovenski, ter usmerjanju in pomoči vsem, ki poučujejo ali nameravajo poučevati v osnovni šoli.

Ostale publikacije

Alt

Prehodi v svet dela – izbira ali nuja?

SP

Alt

Izstopajoče vedenje in pedagoški odzivi

SP

Alt

Otroci iz Deponije: pedagoški vidiki vključevanja romskih otrok v izobraževalni sistem – analiza akcijskega eksperimenta

SP

Alt

Čustva in razvoj čustev

SP

Alt

Vzgoja predšolskega otroka

SP

Bodi na tekočem