Raziskovanje in umetnost

Generativna umetna inteligenca v izobraževanju

Aktualno

Knjižne novosti Založbe UL Pedagoške fakultete

Izid nove številke Revije CEPS

Konferenca Kognitivna znanost – IS 2024

Izpostavljeno

Podpora znanstveno raziskovalni in umetniški dejavnosti UL PEF

Šifra projekta NRP: 3350-24-3502

Datum začetka projekta: 21. 5. 2024

Konec projekta: 31. 5. 2026

Financer: Republika Slovenija, Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje in Evropska unija – NextGenerationEU

Vrednost: 1.000.000,00 EUR

Sredstva Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani: 115.484,84 EUR

Nosilna organizacija: Zavod Antona Martina Slomška

Sodelujoče organizacije: UP PEF, UM PEF, UL PEF, Zavod RS za šolstvo, Institut “Jožef Stefan”, UL FF, UL FRI, UM FERI, OŠ Škofije

Sodelujoči na Pedagoški fakulteti Univerze v Ljubljani: dr. Stanislav Avsec (vodja projekta na UL PEF), dr. Vesna Ferk Savec, Rok Gabrovšek, Taja Klemen , Brina Kurent, dr. Miha Matjašič, Anja Mejač, dr. David Rihtaršič, dr. Janez Vogrinc, dr. Matej Vošnjak, dr. Alenka Žerovnik

 

Povzetek:

V projektu Generativna UI v izobraževanju smo v središče postavili na učenca osredinjeno učenje in poučevanje. To pomeni, da je ključno izhodišče in namen projekta proučevanje, načrtovanje ter aplikacija smernic za smiselno rabo GUI v učenju in poučevanju z namenom podpore doseganja učnih ciljev. Teoretične osnove projekta izhajajo iz dveh v pedagoški stroki uveljavljenih modelov:

  1. TPACK modela, ki učitelje usmerja k didaktično osmišljenemu pristopu in izboru ustrezne tehnologije, ki sta komplementarna in hkrati podpirata proces učenja in poučevanja ter
  2. SAMR modela, ki omogoča presojanje stopnje oz. kakovosti uporabe tehnologije (v tem primeru umetne inteligence) v procesu učenja in poučevanja, v smislu refleksije o njeni dodani vrednosti pri doseganju zastavljenih vsebinskih in procesnih ciljev ter kompetenc učencev.

Jedro projekta predstavlja preplet treh področij: i) raziskovanje področja GUI, ii) preizkušanje pedagoških pristopov v povezavi z GUI ter iii) ustreznih vsebin in aplikacij (z UI), ki lahko v procesu poučevanja in učenja podprejo tako učitelja kot učenca.

 

Projektni rezultati:

  • Raziskati pomen GUI na percepcijo in spreminjanje učenja in poučevanja z vidika različnih deležnikov, z razmislekom o didaktičnih, pravnih, finančnih ter etičnih vidikih rabe GUI v vzgoji in izobraževanju pri nas.
  • Analizirati stanje in potrebe VIZ za smotrno in učinkovito uporabo GUI v vzgojno-izobraževalnem procesu v Sloveniji.
  • Pripraviti in preveriti/preizkusiti izhodiščne smernice za smotrno in učinkovito uporabo GUI za sodobno učenje in poučevanje učiteljev ter učencev.
  • Priprava, izvedba in evalvacija vzorčnih učnih scenarijev na področju rabe UI v izbranih VIZ.
  • Priprava Smernic za smotrno in učinkovito uporabo GUI za in v izobraževanju.

Projekt v okviru Načrta za okrevanje in odpornost financirata Republika Slovenija in Evropska unija – NextGenerationEU.

Povezava na spletno mesto noo.gov.si

Bodi na tekočem