Program je zasnovan tako, da študenti spoznajo teoretične osnove glavnih kemijskih vsebin, ki so tudi del učnih načrtov kemije v osnovnih in srednjih šolah.
V času študija študenti usvojijo kompetence s področja temeljnih pedagoških znanosti, splošne in anorganske, organske, analizne in fizikalne kemije ter kemije okolja.
Študij je zasnovan po principu aktivnega študija, študenti študirajo s pomočjo različnih aktivnosti s katerimi svoje strokovno znanje kemije znajo učencem in dijakom posredovati na zanimiv, izviren in učinkovit način. Študenti opravijo tudi praktično pedagoško usposabljanje v osnovnih in srednjih šolah in usvojijo praktično znanje in izkušnje za kakovostno poučevanje.
Dodatne informacije o programu
Predmetnik obsega tri vsebinske sklope predmetov: 1) skupne pedagoške predmete, 2) predmete v okviru kemijskega sklopa in 3) predmete v okviru drugega predmeta vezave biologije, fizike ali z gospodinjstva.
V okviru kemijskega sklopa predmetnik vključuje naslednje predmete:
1. letnik
- Splošna kemija (10 KT)
- Analizna kemija (5 KT)
- Anorganska kemija (5 KT)
- Informacijska orodja za pouk kemije (5 KT)
2. letnik
- Organska kemija I (5 KT)
- Organska kemija II (11 KT)
- Eksperimentalno delo I (5 KT)
- Didaktika kemije I (3 KT)
3. letnik
- Didaktika kemije II z učno prakso (8 KT)
- Fizikalna kemija (5 KT)
- Eksperimentalno delo II (6 KT)
- Izbirni predmet stroke I (4 KT)
4. letnik
- Eksperimentalno in projektno delo (9 KT)
- Vrednotenje znanja (4 KT)
- Osnove kemije okolja (3 KT)
- Izbirni predmet stroke I (4 KT)
Bioanorganska kemija, Energija v procesu – fizikalnokemijski pristop, Naravne spojine v živih sistemih, Naravoslovje v forenziki in športu, Organska analiza in spektroskopija, Razvoj kemije, Praktično pedagoško usposabljanje pri kemiji, Pregled tehnologij, Strokovna angleščina za kemike, Strukturna kemija, Učenje kemije v kontektsu življenjskih situacij.
Izvedba predmetov temelji na sodobnih pedagoških pristopih, ki so podprti z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in vključujejo aktivno delo študentov, npr. prek eksperimentalnega dela v laboratoriju, priprave samostojnih nastopov, skupinskega in projektnega dela, e-učenja ipd.
Študent/-ka zaključi študij z zaključnim diplomskim izpitom in pridobi naslov:
- profesor/-ica biologije in kemije oz.
- profesor/-ica fizike in kemije oz.
- profesor/-ica gospodinjstva in kemije.
Po končani 1. stopnji lahko diplomanti, ki želijo poučevati, nadaljujejo študij na 2. stopnji.