Predmetno poučevanje
Študijska smer Predmetno poučevanje predstavlja nadaljevanje prvostopenjskega študijskega programa Dvopredmetni učitelj.
Študijska smer Predmetno poučevanje predstavlja nadaljevanje prvostopenjskega študijskega programa Dvopredmetni učitelj.
Program je namenjen diplomantom prvostopenjskega študija Dvopredmetni učitelj in vsem, ki po kateremkoli zaključenem prvostopenjskem študiju želijo samostojno poučevati na predmetni stopnji osnovne šole (tem se določijo dodatne obveznosti).
Cilji študijskega programa so poglobiti temeljno strokovno znanje, ga nadgraditi s strokovnim znanjem modernejših vsebin ter usposobiti študenta za povezovanje in uporabo temeljnih strokovnih spoznanj in konceptov v najrazličnejših okoliščinah:
Temeljni cilji programa predmetnem področju BIOLOGIJA je usposobitev za samostojno pedagoško in raziskovalno delo v okviru poklica dvopredmetnega učitelja biologije v osnovnih, nižjih poklicnih, srednjih poklicnih in srednjih strokovnih šolah. Poseben poudarek programa je namenjen poučevanju in predstavljanju
bioloških vsebin. V okviru izbirnega dela programa bodo študentje poglobili nekatere pomembne učne vsebine, kot so rast in razvoj človeka, praktični vidiki raziskav v genetiki, vodni ekosistemi, vedenje živali, rastlinske interakcije ter ekologija rastlin.
Temeljni cilji programa na predmetnem področju FIZIKA je usposobitev študentov za samostojno pedagoško in raziskovalno delo v okviru poklica dvopredmetnega učitelja fizike v osnovnih, nižjih poklicnih, srednjih poklicnih in srednjih strokovnih šolah.
Za predmetno področje GOSPODINJSTVO je cilj programa, poleg usposobitve za samostojno pedagoško in raziskovalno delo v okviru poklica dvopredmetnega učitelja gospodinjstva z vezavo, tudi usposobitev za poklic enopredmetnega učitelja gospodinjstva. Tako dvopredmetni kot enopredmetni učitelj bo usposobljen za
samostojno pedagoško delo v poklicnih in strokovnih srednješolskih programih ter za delo na področju neformalnega izobraževanja.
Za predmetno področje KEMIJA je cilj programa usposobitev za samostojno pedagoško in raziskovalno delo v okviru poklica dvopredmetnega učitelja kemije v osnovnih, nižjih poklicnih, srednjih poklicnih in srednjih strokovnih šolah.
Za predmetno področje MATEMATIKA je temeljni cilj programa usposobitev za samostojno pedagoško in raziskovalno delo v okviru poklica dvopredmetnega učitelja matematike v osnovnih, nižjih poklicnih, srednjih poklicnih in srednjih strokovnih šolah. Poleg tega pa so cilji tudi:
Za predmetno področje RAČUNALNIŠTVO, je cilj programa usposobitev diplomanta za samostojno pedagoško in raziskovalno delo v poklicu dvopredmetni učitelj računalništva, za študente, ki na 1. in 2. stopnji študija zberejo zadostno število kreditnih točk s področja računalništva, pa tudi usposobitev za poklic
enopredmetnega učitelja računalništva.
Za predmetno področje TEHNIKA je cilj programa, poleg usposobitve za samostojno pedagoško in raziskovalno delo v okviru poklica dvopredmetnega učitelja tehnike z vezavo, tudi usposobitev za poklic enopredmetnega učitelja tehnike, in sicer za tiste študente, ki na 1. in 2. stopnji študija zberejo zadostno število kreditnih točk s predmetnega področja tehnike. Tako dvopredmetni kot še zlasti enopredmetni učitelj bo usposobljen tudi za samostojno pedagoško delo v osnovni šoli, v nižjih in srednjih poklicnih ter strokovnih srednješolskih programih kot učitelj strokovno-teoretičnih predmetov tehnike, učne prakse ter proizvodne
tehnike. Kompetence in pridobljeno znanje pa bo omogočalo samostojno strokovno in znanstveno delo tudi v gospodarskem in storitvenem sektorju, ki poleg širokega tehniškega znanja potrebuje diplomante s kompetencami za uspešno komunikacijo z ljudmi, za potrebe organiziranja, vodenja in izvajanja tehniškega izobraževanja in usposabljanja strokovnega kadra, kakor tudi pri raznih organiziranih oblikah vseživljenjskega učenja.
Glede na predmetno področje predhodnega študija kandidat pri vpisu v smer predmetno poučevanje izbere eno ali dve predmetni področji oziroma usmeritvi študijskega programa.
V študijski program se lahko vpiše, kdor je končal:
a) študijski program prve stopnje v obsegu 240 kreditnih točk ali univerzitetni študijski program, sprejet pred 11. 6. 2004, z ustreznega strokovnega področja predmetnega poučevanja oziroma poučevanja naravoslovnomatematičnih predmetov – biologija, gospodinjstvo, fizika, kemija, matematika, računalništvo, tehnika
(Izobraževanje učiteljev naravoslovno-matematičnih predmetov).
b) študijski program prve stopnje v obsegu 180 kreditnih točk z ustreznega strokovnega področja predmetnega poučevanja oziroma poučevanja naravoslovno-matematičnih predmetov – biologija, gospodinjstvo, fizika, kemija, matematika, računalništvo, tehnika (Izobraževanje učiteljev naravoslovno-matematičnih predmetov), če pred vpisom v program opravi dodatni letnik, predpisan s tem študijskim programom.
c) študijski program prve stopnje v obsegu 240 kreditnih točk ali univerzitetni študijski program, sprejet pred 11. 6. 2004, iz drugih strokovnih področij, če pred vpisom v program opravi študijske obveznosti, bistvene za nadaljevanje študija, v višini med 10 in 60 kreditnih točk. Kandidat mora pred vpisom v študijski program izkazati izkušnje na področju vzgoje in izobraževanja v obsegu 15 kreditnih točk. Izkušnje bodo kandidati izkazovali s potrdili delodajalca o delovnih izkušnjah ali z dokazili o zaključku študijskega programa, ki je vključeval vsaj 15 kreditnih točk praktičnega pedagoškega usposabljanja v vzgoji in izobraževanju. O obveznostih odloči Senat UL PEF na predlog Komisije za podiplomski študij 2. stopnje UL PEF, glede na različnost strokovnega področja. Kandidat lahko opravi te študijske obveznosti med študijem na prvi stopnji, v programih za izpopolnjevanje ali z opravljanjem izpitov pred vpisom v magistrski študijski program.
d) študijski program prve stopnje v obsegu 180 kreditnih točk ali visokošolski strokovni študijski program, sprejet pred 11. 6. 2004, z drugih strokovnih področij, če pred vpisom v program opravi dodatni letnik, predpisan s tem študijskim programom, in študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija, v višini
med 10 in 60 kreditnih točk. Kandidat mora pred vpisom v študijski program izkazati izkušnje na področju vzgoje in izobraževanja v obsegu 15 kreditnih točk. Izkušnje bodo kandidati izkazovali s potrdili delodajalca o delovnih izkušnjah ali z dokazili o zaključku študijskega programa, ki je vključeval vsaj 15 kreditnih točk
praktičnega pedagoškega usposabljanja v vzgoji in izobraževanju. O obveznostih odloči Senat UL PEF na predlog Komisije za podiplomski študij 2. stopnje UL PEF, glede na različnost strokovnega področja. Kandidat lahko opravi te študijske obveznosti med študijem na prvi stopnji, v programih za izpopolnjevanje ali z
opravljanjem izpitov pred vpisom v magistrski študijski program.
e) Pogoje za vpis izpolnjujejo tudi kandidati, ki so končali enakovredno izobraževanje v tujini in se vpisujejo pod enakimi pogoji, kot veljajo za kandidate, ki so zaključili šolanje v Sloveniji. Pred vpisom v program morajo opraviti postopek priznavanja izobraževanja za namen nadaljevanja študija.
Merila in postopek za izbiro kandidatov v primeru omejitve vpisa:
Če kandidat na predhodnem študiju ni opravljal diplome ali druge oblike zaključka študija, se povprečna ocena študija na prvi stopnji upošteva v obsegu 70 %.