Transforming Futures: Enhancing Practice for ESD for 2030 through Action Research

 

 

Izpostavljeno

Opis

Vzgoja in izobraževanje za trajnostni razvoj (VITR) želi globalno preoblikovati izobraževanje s preusmeritvijo formalnih sistemov izobraževanja in usposabljanja, da bi dali prednost trajnostnemu razvoju. Ta pristop želi povečati ozaveščenost javnosti in razumevanje zapletenih trajnostnih izzivov, s katerimi se sooča človeštvo. Sčasoma so se različni okviri in programi osredotočili na VITR, najnovejši pa je bil Načrt VITR za leto 2030 (UNESCO, 2020). Ta načrt poudarja transformativno moč VITR kot bistvenega sestavnega dela kakovostnega izobraževanja in ključnega dejavnika vseh 17 ciljev trajnostnega razvoja.

Načrt se poleg novo sprejetega priporočila o izobraževanju za mir, človekove pravice in trajnostni razvoj (UNESCO, 2023) osredotoča na to, kako se morata poučevanje in učenje razvijati v 21. stoletju, da bi spodbujali trajni mir, ponovno potrdili človekove pravice in pospešili trajnostni razvoj kot odgovor na sodobne grožnje in izzive. Zagotavlja jasne smernice in priporočila za države glede izobraževalnih načel, učnih rezultatov in prednostnih ukrepov.

Za podporo državam članicam in partnerjem pri izvajanju okvira VITR za leto 2030 in Agende 2030 bo projekt Preoblikovanje prihodnosti: izboljšanje prakse za ITR za leto 2030 z akcijskimi raziskavami (Transforming Futures: Enhancing Practice for ESD for 2030 through Action Research) ustvaril dokaze in orodja za usmerjanje na kritičnih področjih VITR in transformativnega izobraževanja. Projekt se bo izvajal prek globalne mreže VITR za 2030 (ESD-Net), ki bo vključevala člane, kot so Unescove katedre, visokošolske ustanove, ustanove AASPNet in države. Razvoj orodij za usmerjanje o ključnih temah bo potekal z akcijskimi raziskavami. V tem procesu bodo izbrane institucije – vključno z Unesco pridruženimi šolami (ASPNet), načrtovalci izobraževanja in praktiki v 11 državah (med njimi tudi Slovenija) – preizkusile in pregledale tri orodja. V zameno bodo delili svoje izkušnje, prispevali dokaze in zagotovili študije primerov. Projekt velikodušno podpira japonska vlada.

Ta projekt si prizadeva okrepiti znanje in zmogljivost institucij in posameznikov za preoblikovanje praks, ki spodbujajo trajnostno in kakovostno izobraževanje v skladu s cilji trajnostnega razvoja, s poudarkom na 1) pristopih celotne institucije v VITR, 2) transverzalnih trajnostnih kompetencah in pedagogikah ter 3) ocenjevanju učenja za VITR. Projekt bo opolnomočil deležnike v izobraževanju, spodbujal inovativne prakse poučevanja in olajšal vključevanje načel trajnosti v izobraževalne ustanove in sisteme.

Ta projekt je načrtovan za izvedbo v naslednjih fazah:

Prva faza: uvodni globalni orientacijski sestanek za raziskovalce in predstavnike ASPnet iz 11 držav. Slovenijo sta zastopala dr. Gregor Torkar (UL) in Sara Remžar (ASPnet).

Za več informacij o izvedbi v Sloveniji kontaktirajte Gregorja Torkarja, gregor.torkar@pef.uni-lj.si

Bodi na tekočem