Šifra: V5-24061
Vodja: Špela Razpotnik
Obdobje trajanja od 1. 11. 2024 do 31. 10. 2026
Kompleksne potrebe mladih so izjemno aktualna a ne zadosti osvetljena problematika z različnih vidikov: z vidika otrok in mladih, z vidika njihovih družin ter širših podpornih mrež in nenazadnje z vidika strok, ki se vključujejo v njihovo reševanje. Z raziskovanjem ciljamo k pridobitvi vseh perspektiv, k mapiranju obstoječih akterjev podpore, identificiranju trendov, ki na problematiko že inovativno ter ažurno odgovarjajo, te želimo okrepiti ter razširiti, da bodo bolj razvidni in potencialno tudi bolj dostopni za mlade.
Raziskovalni projekt bomo razdelili v več faz ter tudi v več delovnih svežnjev glede na vsebino ter cilje raziskave. Zamislili smo si naslednje štiri časovne faze našega projekta, ki jih v nadaljevanju nekoliko podrobneje opišemo:
Zagonska faza bo trajala prve 4 mesece (november 2024 do februar 2025), njen osnovni cilj pa je pregled virov ter mapiranje raziskovalnega terena. V njej bomo pregledali in nabrali razpoložljive do sedaj zbrane podatke ter naredili temeljit pregled domačih in tujih raziskav ter virov s tega področja, s posebno občutljivostjo na meddisciplinarno usmeritev. Naš izhodiščni diskurz bo sicer (socialno) pedagoški, vendar bomo že v pregledu virov mapirali dosti širše, saj želimo trasirati med in tudi trans-disciplinarne diskurze, ki jih na tem področju primanjkuje. Prav tako bomo v tej fazi mapirali tudi raziskovalni prostor, v katerem bomo raziskovali, konkretneje bomo oblikovali cilje ter vzpostavili stik z akterji s terena, ki jih bomo želeli privabiti k raziskavi (otroci in mladi, njihove družine, predstavniki različnih strok, izvajalci različnih praks).
Druga faza je konkretno vezana na naslednja dva cilja (14 mesecev) – marec 2025 do maj 2026:
Ko bomo zajeli vidik mladih, bomo to naredili na več načinov, zajeli bomo tako splošno populacijo kot tudi specifične populacije, posebej tudi skupine, za katere lahko rečemo, da predstavljajo najbolj ekstremno obliko kompleksnih težav (npr. mladi, ki jih že zdaj obravnavajo meddicsiplinarni timi in spadajo med najranljivejše mlade uporabnike storitev ne le v kontekstu vzgoje in izobraževanja, pač pa tudi v kontekstih uporabe drog pri mladih). Na ta način bomo zajeli širšo paleto izkušenj mladih.
Gre za osrednjo fazo, ki zajema večji del zbiranja podatkov ter tudi že njihovo parcialno obdelavo.
Tretja faza je faza integrirane analize podatkov z raznolikih virov in bo predvidoma trajala 2 meseca (junij 2026 – julij 2026). Podatke bomo med seboj tudi soočili ter analizirali različne njihove sklope ter jih sestavili v celoto.
Četrta, sklepna faza raziskovanja, ki smo ji namenili zadnje 4 mesece (avgust 2026 – november 2026), je namenjena predvsem uresničevanju naslednjega cilja našega projekta:
na podlagi dobljenih podatkov in novih spoznanj oblikovati smernice za sodobnejše oblike podpore otrokom in mladim s kompleksnimi potrebami. Te bodo na podlagi ugotovitev, na kakšen način se lahko obstoječe oblike podpore preoblikujejo ali dopolnijo, zajemale tudi idejno zasnovo za nove oblike dela, predvsem na interdisciplinarnem področju, torej z vidika integracije storitev (npr. integracija vzgojno-izobraževalnega, zdravstvenega, socialno varstvenega pristopa ter mestoma tudi pravosodnega pristopa), ki so v našem prostoru še zelo neuveljavljene. Gre ta cilj, ki povezuje vse zgornje točke in je identifikacija ter analiza priložnosti/možnosti točk razvoja ne le meddisciplinarnih in prožnih storitev, ki bodo bolj učinkovito opolnomočale otroke in mladostnike s kompleksnimi potrebami ter strokovnjake v mreži/verigi pomoči. Skozi analizo kompleksnih potreb posameznika (povzročenih tudi s strukturnim nasiljem, kot je rasizem, ksenofobija, migracijske politike…), želimo predlagati inovacije ali mehanizme podpore tudi specifično na prehodih med institucijami – da bi se spletla veriga in mreža pomoči, ki bi bila dovolj fleksibilna in z dovolj resursi za učinkovito podporo.
št. | Evidenčna št. | Ime in priimek | Razisk. področje | Vloga |
1. | 53954 | Nina Amon Podobnikar | Vzgoja in izobraževanje | Raziskovalec |
2. | 56117 | Ana Bešter | Vzgoja in izobraževanje | Raziskovalec |
3. | 52328 | Anja Gruden | Psihologija | Raziskovalec |
4. | 25474 | dr. Mija Marija Klemenčič Rozman | Kriminologija in socialno delo | Raziskovalec |
5. | 58328 | dr. Nataša Mojškerc | Vzgoja in izobraževanje | Raziskovalec |
6. | 15907 | dr. Jana Rapuš Pavel | Vzgoja in izobraževanje | Raziskovalec |
7. | 21371 | dr. Špela Razpotnik | Kriminologija in socialno delo | Vodja |
8. | 25475 | Igor Repac | Politične vede | Tehnični sodelavec |
9. | 19289 | dr. Matej Sande | Kriminologija in socialno delo | Raziskovalec |
10. | 52474 | dr. Darja Tadič | Vzgoja in izobraževanje | Raziskovalec |
11. | 25477 | dr. Tomaž Vec | Psihologija | Raziskovalec |
12. | 13902 | dr. Darja Zorc Maver | Vzgoja in izobraževanje | Raziskovalec |
Raziskovalni projekt V5-24061, s cenovno kategorijo A, se sofinancira v skupni višini 150.000 eur, od tega 75.000 eur iz sredstev agencije in v višini 75.000 eur iz sredstev Ministrstva za vzgojo in izobraževanje.