Šifra: V5-24062
Vodja: prof. dr. Mojca Juriševič
Obdobje trajanja od 1. 10. 2024 do 30. 9. 2026
Namen raziskovalnega projekta je poglobljeno razumevanje stanja in potreb na področju razvoja ustvarjalnega potenciala nadarjenih učencev, dijakov in študentov v Republiki Sloveniji z vidika posameznika, šol in fakultet ter družbe.
Cilji:
(1) Analizirati obstoječe stanje in identificirati potrebe na področju razvijanja ustvarjalnih potencialov nadarjenih otrok, učencev, dijakov in študentov v slovenskem vzgojno-izobraževalnem sistemu:
(a) analiza pogojev: odnos do razvijanja ustvarjalnih potencialov nadarjenih, ustvarjalna klima, fizični prostor, kurikularni dokumenti, izobraževanje in usposobljenost strokovnih delavcev, vpetost razvijanja ustvarjalnih potencialov nadarjenih v širši družbeni kontekst
(b) analiza izvajanja: pojmovanje in prepoznavanje ustvarjalne nadarjenosti, vrsta in pogostost izvajanja pristopov za razvijanje ustvarjalnih potencialov po vzgojno-izobraževalni vertikali; spremljanje in evalvacija izvajanih pristopov; merjenje ustvarjalnih dosežkov nadarjenih
(c) identifikacija dobrih praks
(d) identifikacija potreb za razvijanje ustvarjalnih potencialov nadarjenih v vzgojno-izobraževalnem sistemu in izven.
(2) Izvesti mednarodno primerjalno analizo stanja na področju razvijanja ustvarjalnih potencialov nadarjenih v različnih vzgojno-izobraževalnih sistemih:
(a) analiza stanja in dobrih praks: Finska, Hrvaška, Nizozemska, Singapur, Švica (možnost vključitve tudi nekaterih drugih držav)
(b) analiza ustvarjalnih dosežkov v raziskavi PISA.
(3) Izdelati temeljna nacionalna priporočila za izboljšave na področju pristopov za razvijanje ustvarjalnih potencialov nadarjenih v slovenskem vzgojno-izobraževalnem sistemu:
(a) strokovna priporočila
(b) sistemska priporočila.
(4) Seznaniti širšo strokovno in druge javnosti z rezultati raziskovalnega dela v projektu za doseganje ciljev nacionalnega razvoja:
(a) izvedba treh nacionalnih strokovnih dogodkov za izmenjavo dobrih praks (predšolska vzgoja –osnovna šola – srednja šola – visoko šolstvo)
(b) izvedba mednarodnega znanstvenega dogodka za prenos znanj s področja vsebin projekta v pedagoško prakso in širši družbeni kontekst
(c) izdaja publikacije s področja vsebin projekta, s posebnim poudarkom za raziskovalnih podlagah in primerih dobre prakse.
Pedagoška fakulteta Univerza v Ljubljani
Pedagoški inštitut
Filozofska fakulteta Univerza v Mariboru
Pedagoška fakulteta Univerza v Mariboru