O fakulteti

PEFcast

PEFcast je podkast Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani, namenjen vsem učiteljem, vzgojiteljem, študentom, bodočim študentom in kolegom zaposlenim na fakultetah, ki bi želeli prisluhniti aktualnim vsebinam s področja vzgoje in izobraževanja.

Prispevki so mnenja avtorjev in ne izražajo nujno stališč zaposlenih na Univerzi v Ljubljani Pedagoški fakulteti.

Aktualno

Vabilo na javno predavanje dr. Janeza Jermana

Odprtost knjižnice UL PEF v času prvomajskih praznikov

Razpis za Erasmus+ kratkoročno mobilnost doktorskih študentov

Izpostavljeno

Youtube kanal Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani

Sva Sanja Berčnik in Laura Rožman Krivec, obe zaposleni na Pedagoški fakulteti Univerze v Ljubljani in sva vaši gostiteljici v podkastu. V podcastih bova gostili strokovnjake, raziskovalce, avtorje, študente, ki bodo skozi pogovor predstavili svoja aktualna raziskovalna dela in debatirali o aktualnih tematikah na področju vzgoje in izobraževanja ter predstavljali študijske programe in odmevnejše dogodke na fakulteti. Ob vsaki epizodi pa bo dodana tudi povezava do gradiva. Prijetno poslušanje in ogled vam želiva!

Epizoda 7: Trajnostni razvoj v vzgoji in izobraževanju

Tokratni gost PEFcasta je redni profesor na Pedagoški fakulteti univerze v Ljubljani, dr. Gregor Torkar. Je prejemnik nagrade za izjemne dosežke na področju raziskovanja vzgoje in izobraževanja v letu 2019. Profesor Torkar se v svojem pedagoškem in raziskovalnem delu največ ukvarja z biologijo, trajnostnim razvojem, varstvom naravne dediščine. Je predstojnik UNESCO  katedre o izobraževanju učiteljev za trajnostni razvoj. V pogovoru izpostavljava pomen znanja o ekologiji, pomen razvoja odnosa do okolja v najzgodnejšem otroštvu, o hišnih ljubljenčkih in skrbi zanje kot pomembnih oblikovalcih odgovornega vedenja do okolja, o primerjavi med Slovenijo in Japonsko na področju trajnostnega razvoja ter seveda njegovi vlogi v UNESCO.

Povezave do prispevkov:

Students’ attitudes toward forest ecosystem services, knowledge about ecology, and direct experience with forests
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2212041618304029

Assessing Children’s Environmental Worldviews and Concerns
https://www.researchgate.net/publication/340283372_Assessing_Children’s_Environmental_Worldviews_and_Concerns

Students’ Care for Dogs, Environmental Attitudes,and Behaviour
https://www.mdpi.com/2071-1050/12/4/1317

Sustainable development goals in teacher education: comparing syllabi in a Japanese and a Slovenian university

Epizoda 6: Učitelj kot jezikovni zgled za učence

V novi epizodi PEFcasta je bil gost. dr. Tomaž Petek, po poklicu profesor slovenščine, na Pedagoški fakulteti redno zaposlen od leta 2008. Letos je postal redni profesor za slovenski jezik, je član Oddelka za predšolsko vzgojo, poučuje pa tudi na razrednem pouku ter na logopediji in surdopedagogiki. Pogovarjala sva se  o učitelju kot jezikovnem zgledu za učence, o tem, na kaj morajo biti vzgojitelji in učitelji pozorni pri govornem nastopanju, o pomenu zmožnosti pisnega izražanja ter o zastavljanju vprašanj.

Povezava do člankov:
Pravopisna ozaveščenost učiteljev razrednega pouka – zgled na poti do višje pismenosti vseh učencev (pedagoško-kodifikacijski vidik): https://doi.org/10.4312/jis.66.2-3.37-54
Didaktični model razvijanja zmožnosti javnega govornega nastopanja: https://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:DOC-5OSFHBD2

Epizoda 5: Moč avtentičnega glasbenega izraza

V 5. epizodi PEFcasta je naša gostja asist. dr. Petra Brdnik Juhart, naša sodelavka, raziskovalka, umetnica, glasbenica. S Petro sva govorili o glasbi, poučevanju glasbe v šoli, medosebnih odnosih pri poučevanju glasbe in projektu, ki povezuje pediatrijo in glasbo. Predstavljava izvirni znanstveni članek z naslovom Dejavniki glasbenega poučevanja v tretjem vzgojnoizobraževalnem obdobju osnovne šole z vidika učnih strategij, ki so ga avtorice – poleg Petre so to še doc. dr. Barbara Povalej Bržan in prof. dr. Barbara Sicherl Kafol, objavile v Glasbenopedagoškem zborniku: https://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:doc-YTOYSBXU.

Petra predstavlja tudi temeljne ugotovitve svoje doktorske disertacije z naslovom Orff-Schulwerk kot avtentičen pristop pri glasbenem poučevanju v tretjem vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole.

Govoriva še o projektu z naslovom Glasba zdravi: vloga glasbe v pediatričnem okolju, ki  povezuje glasbo s pediatrijo. Ter o dokumentarnem filmu o glasbi v pediatriji, ki si ga lahko ogledate na tej povezavi: https://youtu.be/QpeWTkVmUcY?si=q8q3S9UXKQ1HvMjx.

Prijeten ogled in poslušanje!

Epizoda 4: Uporaba generativne umetne inteligence v izobraževanju

V četrti epizodi PEFcasta sta bila gosta dr. Alenka Žerovnik, asistentka in dr. Matej Zapušek, docent, oba zaposlena na PEF na oddelku za Matematiko in računalništvo. 

Pogovor je tekel o njuni znanstveni monografiji Uporaba generativne umetne inteligence v izobraževanju, ki je namenjena učiteljem na vseh ravneh izobraževanja, snovalcem učnih gradiv ter učečim se od osnovne šole do univerze. Monografija prinaša teoretična izhodišča, na katerih temeljijo inovativni praktični pristopi uporabe generativne umetne inteligence, poseben poudarek je na velikih jezikovnih modelih kot je ChatGPT, njihovih možnostih uporabe, omejitvah ter oblikovanju pozivov, kar omogoča učinkovito interakcijo z modeli umetne inteligence. Diskutirali smo o tem kaj generativna umetna inteligenca sploh je, kako deluje, kako jo lahko uporabljamo ter izpostavili njene prednosti ter potencialne izzive.

Povezava do monografije:  https://zalozba.pef.uni-lj.si/index.php/zalozba/catalog/book/226

Glejte tudi:
https://maraucitelj.splet.arnes.si/2025/02/02/nova-generacija-gui-modelov-v-chatgpt-kaj-prinasa-o3-mini/
https://maraucitelj.splet.arnes.si/2025/02/02/openai-predstavil-dva-nova-modela-o3-mini-in-o3-mini-high/

Epizoda 3: Študenti s posebnimi potrebami

V tretji epizodi PEFcasta je bila gostja asist. dr. Ana Bezenšek. Ana je zaposlena na PEF kot asistentka na oddelku Specialna in rehabilitacijska pedagogika, prav tako je zaposlena na Inštitutu za avtizem. Pogovor je tekel o projektu VITA, o študentih s posebnimi potrebami – njihovih potrebah in izzivih, o delu visokošolskih učiteljev in sodelavcev s študenti s posebnimi potrebami in o prispevku pod avtorstvom Ana Bezenšek, Karmen Javornik in Milena Košak Babuder z naslovom Študenti z avtističnimi motnjami, objavljenem v znanstveni monografiji Specialnopedagoški vidiki inovativnih pristopov k učenju in poučevanju študentov s posebnimi potrebami v visokošolskem prostoru.
Povezava do monografije: https://ebooks.uni-lj.si/ZalozbaUL/catalog/view/365/686/7933
Povezava do projekta VITA: https://instavtizem.org/projekt-vita/

Epizoda 2: Kompenzacijski programi v predšoloski vzgoji

V drugi epizodi podcasta predstavljamo prispevek Compensatory programs in preschool education, torej Kompenzacijski programi v predšoloski vzgoji, objavljen v Handbook of equality of opportunity, torej priročniku, ki zagotavlja verodostojno razlago enakih možnosti, predstavlja različne koncepte, ki se najpogosteje povezujejo z enakimi možnostmi, in razpravlja o številnih problemih, ki prevladujejo v polemikah o enakih možnostih na teoretični, politični ali praktični ravni. Avtorici sva Sanja Berčnik in Laura Rožman Krivec. Priročnik predstavlja različne koncepte, ki so najpogosteje povezani z enakostjo priložnosti, in razpravlja o številnih težavah, ki prevladujejo v polemikah o enakosti priložnosti na teoretični, politični ali praktični ravni. Povezava do prispevka:https://link.springer.com/referencewo…

 

Epizoda 1: Waldorfska pedagogika

V prvi epizodi podcasta predstavljamo prispevek Waldorf education in Slovenia oz. Waldorfska pedagogika v Sloveniji, objavljen v knjigi z naslovom Critically Assessing the Reputation of Waldorf Education in Academia and the Public: Recent Developments the World Over, 1987–2004 izdani pri založbi Routledge v letu 2024. Avtorici sva Sanja Berčnik in Laura Rožman Krivec. Knjiga združuje kritično oceno waldorfske pedagogike z vidika javnosti in akademskega sveta z mednarodne perspektive.

Povezava do gradiva >

Bodi na tekočem