O fakulteti

Katedra za biološko in okoljsko izobraževanje

Katedra povezuje temeljne in specialnodidaktične predmete s področja biologije in okoljskih znanosti z namenom poglobljenega delovanja na področju didaktičnih značilnosti pouka v drugem in tretjem vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole, v srednjih šolah ter tudi na področju poučevanja otrok s posebnimi potrebami.

Aktualno

Informativni dan na UL PEF

PEFcast: Uporaba generativne umetne inteligence v izobraževanju

Izzivi in priložnosti digitalnega opismenjevanja študentov za didaktično uporabo IKT v predšolski vzgoji

Izpostavljeno

Izpostavljeno

Poslanstvo

Katedra povezuje temeljne in specialnodidaktične predmete s področja biologije in okoljskih znanosti z namenom poglobljenega delovanja na področju didaktičnih značilnosti pouka v drugem in tretjem vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole, v srednjih šolah ter tudi na področju poučevanja otrok s posebnimi potrebami. Ob tem članice in člani katedre aktivno sodelujejo z različnimi institucijami, ki sooblikujejo slovenski šolski sistem (Zavod Republike Slovenije za šolstvo, Državni izpitni center ipd.), sodelujejo z založbami pri pripravi učnih gradiv in skrbijo za popularizacijo  naravoslovnih in okoljskih vsebin v javnosti.

Članice in člani katedre raziskujejo tako temeljno stroko kot njeno specialnodidaktično interpretacijo in prenos spoznanega v prakso, znanstvene članke objavljajo v slovenskih in mednarodnih znanstvenih revijah, so avtorice in avtorji znanstvenih in strokovnih monografij, učbenikov in priročnikov, sodelujejo na mednarodnih znanstvenih in strokovnih posvetih. Razvijamo sodobne načine poučevanja naravoslovja in biologije. Prizadevamo si za dvig splošne ravni naravoslovne in okoljske pismenosti v družbi.

Raziskovalno delo

Članice in člani katedre raziskujejo tako temeljno stroko kot njeno specialnodidaktično interpretacijo in prenos spoznanega v prakso, znanstvene članke objavljajo v slovenskih in mednarodnih znanstvenih revijah, so avtorice in avtorji znanstvenih in strokovnih monografij, učbenikov in priročnikov, sodelujejo na mednarodnih znanstvenih in strokovnih posvetih. Razvijajo sodobne načine poučevanja naravoslovja in biologije. Prizadevajo si za dvig splošne ravni naravoslovne in okoljske pismenosti v družbi.

Raziskovalna področja:

  • Naravoslovna in okoljska pismenost na vseh ravneh vzgoje in izobraževanja
  • Pouk na prostem
  • Delo z organizmi
  • Vzgoja in izobraževanje za trajnostni razvoj
  • Razvoj zdravstvenih kompetenc
  • Vizualizacija bioloških in okoljskih procesov
  • IKT v biološkem in okoljskem izobraževanju

Projekti:

  • MULTIPLIERS – Multiplayers Partnerships to ensure meaningful engagement with Science and Society (Obzorja H2020, 01.11.2021 – 31.10.2024), Multipliers – Multipliers (multipliers-project.org)
  • Razvoj kazalnikov za celovit instritucionalni pristop pri izobraževanju učiteljev za VITR: na poti k doseganju ciljev trajnostnega razvoja (Bilaterala ARRS Slovenija-Japonska, BI-JP/21-23-003, 1.4.2021-31.3.2023)
  • Eye-tracking for teaching and learning in the wild: developing solutions for educational research together (EARLI, 1.7.2020 – 31.8.2022), https://youtu.be/O4qqpHLYAKQ
  • Building on scientific literacy in evolution towards scientifically responsible Europeans (CA17127, COST projekt, 13.4.2018-10.9.2022)  https://www.cost.eu/actions/CA17127/#tabs|Name:overview
  • Za kakovost slovenskih učbenikov – KAUČ (1.2.2017 – 30.6.2022)  http://www.kauc.si/

Predstojnik: prof. dr. Gregor Torkar

IME IN PRIIMEK NAZIV
dr. Iztok Devetak redni profesor
dr. Gregor Torkar izredni profesor
dr. Marjanca Kos docentka
Žan Rode tehniški sodelavec
dr. Jelka Strgar izredna profesorica
Tanja Gregorčič asistentka
mag. Luka Praprotnik tehniški sodelavec in asistent

Pridruženi člani

IME IN PRIIMEK NAZIV
dr. Iztok Tomažič docent
mag. Andreja Dolenec asistentka

Upokojeni sodelavci

IME IN PRIIMEK NAZIV
dr. Barbara Bajd izredna profesorica

Bodi na tekočem