Sistem spremljanja in napovedovanja potreb po kadrih v vzgoji in izobraževanju je nujen pogoj za uspešno delovanje vzgojno-izobraževalnega sistema. Da država nujno potrebuje tak sistem je razvidno že sedaj, ko že močno primanjkuje učiteljev določenih predmetov, v prihodnje pa bo ta problem le še bolj izrazit. Kadrovske problematike se je treba lotiti celovito, z vključitvijo vseh inštitucij, ki se v Sloveniji ukvarjajo s tem področjem – tako načrtovalcev šolskih politik, fakultet, ki izobražujejo prihodnje pedagoške delavce in vodstev vzgojno-izobraževalnih inštitucij, v katerih se pedagoški delavci zaposlujejo. V okviru projekta bo ugotovljeno, kakšna je kakovost obstoječih podatkovnih baz in v kolikšni meri je razpoložljive vire mogoče povezati. Osnovno raziskovalno vprašanje pa je, kakšen bi bil, glede na razpoložljive in na novo zbrane podatke, najprimernejši sistem za spremljanje in napovedovanje potreb po kadrih v vzgoji in izobraževanju v Sloveniji. Glavni cilj projekta je izgraditi in pilotno izvesti sistem spremljanja in napovedovanja potreb po kadrih na področju vzgoje in izobraževanja v Sloveniji. V nadaljevanju so predstavljeni konkretnejši cilji projekta.
Cilji:
Umestitev projektnih aktivnosti v delovne sklope ter njihovo trajanje
DS | AK | AKTIVNOST | TRAJANJE |
Ad | 1 | Vodenje projekta in koordinacija | M1-12 |
2 | Normativna ureditev vzgoje in izobraževanja v Sloveniji | M1-2 | |
1 | 3 | Pregled znanstvene in strokovne literature ter identifikacija obstoječih modelov spremljanja in napovedovanja potreb po kadrih v izobraževanju | M1-2 |
1 | 4 | Primerjalna analiza relevantnih modelov spremljanja in napovedovanja potreb po kadrih v izobraževanju za Slovenijo | M2-4 |
1 | 5 | Priprava idealno-tipskega modela spremljanja in napovedovanja potreb po kadrih v izobraževanju za Slovenijo | M3-4 |
2 | 6 | Identifikacija relevantnih podatkovnih virov za napovedovanje potreb po kadrih v izobraževanju ter njihova ocena z vidika vsebinske relevantnosti in metodološke ustreznosti (veljavnost, zanesljivost, konsistentnost) ter analiza njihove dostopnosti in razpoložljivosti (periodika, pokritost), vključno z ocena zmožnosti povezovanja identificiranih relevantnih podatkovnih virov | M5-8 |
2 | 7 | Priprava instrumenta za pridobivanje novih podatkovnih virov (t.j., ankete z ravnatelji, ankete na vzorcu zaposlenih, ankete na diplomantih) | M7-8 |
3 | 8 | Priprava in izvedba prototipnega modela za spremljanje in načrtovanje potreb po kadrih na področju vzgoje in izobraževanja v Sloveniji | M9-11 |
3 | 9 | Predlog nacionalnega modela za spremljanje in napovedovanje potreb po kadrih na področju vzgoje in izobraževanja, vključno s podlagami za nacionalno strategijo | M11-12 |
Opomba: Delovni svežnji tečejo paralelno z drugimi svežnji, saj je obremenitev v svežnjih razdeljena med člane projektne skupine.