Program je zasnovan tako, da študenti spoznajo teoretične osnove glavnih bioloških vsebin, ki so tudi del učnih načrtov biologije v osnovnih in srednjih šolah. V času študija študenti usvojijo kompetence s področja temeljnih pedagoških znanosti, temeljnih vej biologije in specialne didaktike poučevanja biologije. V času študija se študenti teoretično in praktično spoznavajo z biologijo kot naravoslovno vedo. Študenti opravijo tudi praktično pedagoško usposabljanje v osnovnih in srednjih šolah in usvojijo praktično znanje in izkušnje za kakovostno poučevanje.
Predmetnik obsega tri vsebinske sklope predmetov: 1) skupne pedagoške predmete, 2) predmete v okviru biološkega sklopa in 3) predmete v okviru drugega predmeta vezave kemije ali gospodinjstva.
V okviru biološkega sklopa predmetnik vključuje naslednje predmete:
1. letnik
Splošna zoologija (6 KT)
Splošna botanika (4 KT)
Osnove zoologije nevretenčarjev (6 KT)
Mikrobiologija (3 KT)
Anatomija človeka (3 KT)
Didaktika biologije I (3 KT)
2. letnik
Sistematska botanika (7 KT)
Biokemija (3 KT)
Genetika (3 KT)
Didaktika biologije II (3 KT)
Zoologija strunarjev (4 KT)
Fitofiziologija (4 KT)
3. letnik
Zoofiziologija (6 KT)
Didaktika biologije III (praksa) (2 KT)
Ekologija (7 KT)
Strokovni izbirni predmet (4 KT)
4. letnik
Možgani in vedenje (3 KT)
Biologija človeka (3 KT)
Evolucija (3 KT)
Didaktika biologije IV (praksa) (7 KT)
Strokovni izbirni predmet (4 KT)
Biologija celice, Embriologija vretenčarjev, Ekologija morja, Ekologija površinskih voda, Nevrobiologija, Okoljske spremembe in varstvo narave, Slovenska flora in favna, Rastline in človek, Osnove biologije dvoživk, Organizmi pri pouku biologije in naravoslovja, Mikrobiologija v šolskem laboratoriju, Uvod v odnose med organizmi, Praktikum iz genetike, Uporaba IKT pri pouku biologije in naravoslovja.
Izvedba predmetov temelji na sodobnih pedagoških metodah, ki so podprte z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije ter vključujejo aktivno delo študentov, npr. prek eksperimentalnega dela v laboratoriju, priprave samostojnih nastopov, skupinskega in projektnega dela, e-učenja ipd.
Študent/-ka zaključi študij z zaključnim diplomskim izpitom in pridobi naslov: profesor/-ica biologije in kemije oz. profesor/-ica biologije in gospodinjstva.
Po zaključeni 1. stopnji lahko diplomanti, ki želijo poučevati, nadaljujejo študij na 2. stopnji.