Okolju prijazne prakse v luči trajnostnega razvoja

 

 

Izpostavljeno

Projekt: Razvojni steber financiranja (RSF) (ukrep C. III. 1) ‘’Vključevanje lokalnih, regionalnih in globalnih izzivov trajnostnega razvoja, interdisciplinarnosti in STEAMpristopov v študijski proces’’ - Študentski projekti za trajnostni razvoj (2023) Šifra: 31-RSF_INS.CIII1_VOŠOPT
Vodja: dr. Matej Vošnjak
Obdobje trajanja: od 1. 9. 2023 do 31. 12. 2023

Opis

V svetu postajajo vse bolj pomembni trajnostni razvoj in uveljavljanje okolju prijaznih praks. Okoljska trajnost je koncept ohranjanja storitev in virov za sedanje in prihodnje generacije brez ogrožanja stanja ekosistemov, ki zagotavljajo te vire. Izobraževanje za trajnostni razvoj je bistvenega pomena za doseganje ciljev trajnostnega razvoja. To je lahko doseženo predvsem z vpeljevanjem aktivnosti v okviru ciljev trajnostnega razvoja opisanimi v Agendi 2030. Z načrtovanjem in oblikovanjem okolju prijaznih praks v okviru projekta, smo skušali izboljšati ozaveščenost vključenih o okoljski trajnosti, razviti kompetence vključenih v projekt, da razmišljajo in delujejo na karseda okoljsko trajnosten in odgovoren način. Aktivnosti so vključevale načrtovanje in oblikovanje okolju prijaznih praks, ki se lahko implementirajo v vsakdanji prostor vsakega posameznika. Vključeni v projekt bodo skozi obdobje trajanja projekta načrtovali, razvijali in oblikovali kreativne in inovativne okolju prijazne prakse. Aktivnosti v okviru projekta so bile povezane s projektnim učenjem, uporabo STEAM pristopa ipd. Aktivnosti so vključevale kritično razmišljanje, kjer je znanje le ena od komponent, poleg stališč, vrednot in potrebnih veščin za spremembo trajnostne miselnosti in spodbujanje trajnostne kompetence. V projekt je bila vključena tudi partnerska institucija (MNVP), ki je prispevala k dosegu cilja projekta.

Projektna skupina

V študentski projekt je bila vključena Pedagoška fakulteta UL in Biotehniška fakulteta UL.

Pri projektu so sodelovali naslednji študenti:

  • Liza Komar (UL PEF),
  • Nina Kranjec (UL PEF),
  • Nika Tašler (UL BF),
  • Nika Drnovšek (UL PEF),
  • Beti Črešnovar (UL BF) in
  • Eva Reja (UL BF).

Rezultati

Študenti, vključeni v projekt, so se seznanili s cilji Agende za trajnostni razvoj 2030. Skozi obdobje trajanja projekta so študenti, pod mentorstvom pedagoških mentorjev (dr. Matej Vošnjak in dr. Sara Pintarič) ter delovnega mentorja (Klavdija Strmšek) načrtovali, razvijali in oblikovali ideje vezane na prakse, prijazne okolju, kot pomemben vidik trajnostnega razvoja.

V okviru projekta smo dne 21.12.2023 organizirali dogodek – delavnico na PEF UL. Dogodek je bil namenjen prikazi posameznih okolju prijaznih praks ter promociji in ozaveščanju udeležencev (predvsem srednješolcem srednje vzgojiteljske šole in študentom UL PEF) o pomenu okolju prijaznih praks pri doseganju ciljev trajnostnega razvoja. Dogodek je bil oblikovan kot poligon – posamezni otoki z različnimi temami trajnostnega razvoja oziroma namenjenimi posameznemu cilju trajnostnega razvoja, ter tako so se udeleženci seznanili z vsebinami in temelji različnih ciljev Agende 2030. Otoki so bili namenjeni temi ogljičnega odtisa (odgovorna poraba in proizvodnja), samooskrbi (otok zelena stena – Industrija, inovacije in infrastruktura), kompostiranju, dobremu počutju (poudarjen pomen dobrih medsebojnih odnosov in skrbi ne le za fizično dobro počutje vendar tudi socialno in mentalno zdravje), kakovostnemu izobraževanju (poudarki, ki so pomembni za prihodnost boljšega izobraževanja pri nas in po svetu, dijaki so se preizkusili v spominu o reševanju problemov in iskanju rešitev za bolj kakovostno izobraževanje), ipd. Otoke na dogodku so predstavljali interaktivni in grafično privlačni plakati in letaki, ki bili opremljeni s QR kodami, ter pomembnimi povzetki, izzivi ter aktivnostmi, ki so bile predstavljene na mizah pod posameznimi plakati. Poleg plakatov, ki so opisovali tematiko posameznega otoka vezano na posamezen cilj trajnostnega razvoja, je vsak od postavljenih otokov vseboval tudi interaktivno nalogo v povezavi z vsebino trajnostnega razvoja, katere namen je bil, udeležence poligona pritegniti in spodbuditi k aktivnemu sodelovanju ter nagovoriti k trajnostnemu razmišljanju. Udeleženci delavnice, poligona, so bili večinoma dijaki srednje vzgojiteljske šole, študentje UL PEF in zaposleni UL PEF ter srednje šole (slike spodaj).

Dokument, ki je bil v okviru projekta oblikovan, je dostopen tu.

 

Slika 1: Sodelujoči pri projektu »Okolju prijazne prakse v luči trajnostnega razvoja« na delavnici na UL PEF, dne 21.12.2023.

Slika 2: Delavnica na UL PEF.

Slika 3: Delavnica na UL PEF.

Slika 4: »Otok« na delavnici, namenjen cilju trajnostnega razvoja 4 »Kakovostno izobražebvanje«.

Slika 5: »Otok« na delavnici, namenjen cilju trajnostnega razvoja 16 »Življenje na kopnem«.

Slika 6: »Otok« na delavnici, namenjen ciljema trajnostnega razvoja 11 in 15.

Slika 7: »Otok« na delavnici, namenjen ciljem trajnostnega razvoja 2, 3, 13, 14 in 15.

Slika 8: »Otok« na delavnici, namenjen ciljema trajnostnega razvoja 3 in 12.

Bodi na tekočem