Dopolnjena resničnost za doseganje boljšega razumevanja trojne narave kemijskih pojmov

 

 

Izpostavljeno

Šifra: J5-50155
Vodja: Iztok Devetak
Obdobje trajanja od 1. 10. 2023 do 31. 9. 2026

Opis

Dopolnjena resničnost in kemija se osredotoča na razumevanje kemije na treh ravneh (makroskopski, submikroskopski in simbolni) predstavitev kemijskih pojmov, predstavlja inovativen pristop na področju kemijskega izobraževanja. S pomočjo naprednih tehnologij, ki omogočajo uporabo virtualne resničnosti in obogatene resničnosti se učencem omogoča, da se poglobijo v svet molekul, atomov in ionov ter kemijskih reakcij na način, ki ga klasične metode poučevanja kemije ne omogočajo.

Dopolnjena resničnost bo omogočila interaktivno raziskovanje interakcij med delci, ki so ključni procesi, ki jih preučuje kemija. Sodelujoči študenti bodo lahko virtualno manipulirali z delci, opazovali kemijske reakcije v realnem času in poskušali bolj poglobljeno in ustrezno razumeti kompleksne kemijske pojme.

Poleg tega bo projekt spodbujal sodelovalno učenje in raziskovanje, saj bodo udeleženci lahko delili svoje virtualne izkušnje ter se učili drug od drugega. S tem se bo povečala motivacija za učenje kemije in spodbudila kreativnost v raziskovanju sveta delcev. Celoten projekt si prizadeva premostiti vrzeli med razumevanjem kemijskih procesov na makroskopski in submikroskopski ravni ter obogatiti učno izkušnjo na področju kemije.

Poleg tega bo del projekta preučeval pristope izobraževanje prihodnjih učiteljev kemije za uporabo tehnologije virtualne in obogatene resničnosti v pouku kemije na osnovnošolski in srednješolski ravni.

Cilji:

  • Izvesti pregled literature obstoječih dejavnosti v zvezi z dopolnjeno resničnostjo glede na njen potencialni uporabi pri učenju in poučevanju kemije.
  • Razviti primere dejavnosti za spodbujanje didaktične uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije pri poučevanju kemije, s poudarkom na obogateni resničnosti, za usposabljanje bodočih učiteljev kemije na univerzitetni ravni za pridobivanje kompetenc pri določenih kemijskih vsebinah.
  • Oblikovati model didaktične uporabe dopolnjene resničnosti pri laboratorijskih dejavnostih v študijskih programih izobraževanja učiteljev, pri kemijskih predmetih, s ciljem razvoja razumevanja trojne narave kemijskih pojmov.
  • Razviti modul z integracijo dopolnjene resničnosti, ki bo nudil podporo pri razumevanju dinamike reverzibilnih in ireverzibilnih kemijskih procesov med laboratorijsko dejavnostjo.
  • Pregledati učinkovitost dejavnosti, za spodbujanje didaktične uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije pri poučevanju kemije, s poudarkom na dopolnjeni resničnosti, za usposabljanje prihodnjih učiteljev kemije na terciarni ravni izobraževanja.
  • Izvesti laboratorijske dejavnosti s podporo dopolnjene resničnosti vizualizacijskih elementov na ravni delcev z simbolnimi prevodi na študijskih programih izobraževanja učiteljev kemije, ter preveriti učinkovitost dejavnosti.
  • Prilagoditi razvit modul laboratorijskih dejavnosti z dopolnjeno resničnostjo, da bo ta primeren za učenje kemije z raziskovanjem in za uporabo tudi na nižjih ravneh izobraževanja (kemija v osnovni in srednji šoli).

Projektna skupina

Faze projekta

  • Priprava temeljnih vsebin
  • Načrtovanje raziskave in izvedba pilotne raziskave
  • Načrtovanje in razvoj aplikacij z dopolnjeno resničnostjo
  • Izvedba raziskave
  • Poročanje o rezultatih
  • Vodenje projekta

Več o projektu >>

Umestitev projektnih aktivnosti v delovne sklope ter njihovo trajanje

DS Naloga AKTIVNOST TRAJANJE
1 1 Izbor temeljnih vsebin M1 – 6
2 Razvoj temeljnih vsebin M1 – 6
3 Priprava dokumentov za etično komisijo M1 – 2
2 1 Razvoj načrta raziskave M5 – 7
2 Izbor in priprava inštrumentov M5 – 7
3 Izvedba pilotne raziskave na podskupini A M7 – 12
4 Izvedba pilotne raziskave na podskupini B M7 – 12
3 1 Načrtovanje aplikacij dopolnjene resničnosti M5 – 10
2 Modeliranje in priprava animacij M5 – 10
3 Razvoj aplikacij dopolnjene resničnosti M8 – 12
4 1 Izbor udeležencev M13 – 14
2 Zbiranje podatkov v skupini A M20 – 22; M26 – 28
3 Zbiranje podatkov v skupini B M14 – 16; M27 – 29
4 Analiza podatkov M16 – 30
5 Pisanje poročil M17 – 36
5 1 Izdelava in posodabljanje spletne strani M1 – 36
2 Objava letnega poročila M12 – 13; M24 – 25; M35 – 36
3 Objava člankov M11 – 17; M23 – 36
4 Predstavitve na konferencah M11 – M15; M22 – 25; M34 – 36
6 1 Začetno in končno srečanje M1 in M36
2 Srečanja v sklopu projekta M4, M8, M12, M16, M20, M24, M28, M32

 

Bodi na tekočem