O fakulteti

Katedra za pedagogiko

Katedra za pedagogiko združuje visokošolske učiteljice in sodelavke, ki si prizadevamo ohranjati pogled na šolstvo kot družbeni prostor, v katerem sta pomembna tako vzgoja kot izobraževanje.

Aktualno

Zagovor doktorske disertacije kandidatke Sabine Višček

Vabilo na otvoritev Marteloskopa in diseminacijski dogodek mednarodnega projekta Multipliers

Izid nove številke Revije CEPS

Izpostavljeno

Izpostavljeno

Poslanstvo

Katedra za pedagogiko združuje visokošolske učiteljice in sodelavke, ki si prizadevamo ohranjati pogled na šolstvo kot družbeni prostor, v katerem sta pomembna tako vzgoja kot izobraževanje. Zato se pri svojem pedagoškem in raziskovalnem delu trudimo okrepiti usposobljenost za kakovostno vzgojno-izobraževalno delovanje in zavest o možnostih soustvarjanja novih, kompleksnejših odzivov na izzive, ki jih na vzgojno-izobraževalnem področju prinaša sodobni čas.

Pedagoška dejavnost

Študentke in študente skušamo prek različnih predmetov (npr. Teorija vzgoje, Didaktika, Pedagoška metodologija in statistika), ki jih izvajamo na študijskih programih Pedagoške fakultete na vseh treh stopnjah študija, privesti do razumevanja svoje vloge učiteljice oz. učitelja, vzgojiteljice oz. vzgojitelja, svetovalne delavke oz. delavca in raziskovalke oz. raziskovalca na področju vzgoje in izobraževanja.

Študentk in študentov ne seznanjamo le z različnimi didaktičnimi pojmi, zakonitostmi pouka, vzgojnimi koncepti, načini doseganja vzgojnih ciljev, različnimi vrstami raziskav in značilnostmi raziskovalnega procesa, marveč jih usposabljamo za kritično analizo didaktičnih vidikov pouka in vzgojnih dejavnosti ter spodbujamo k raziskovanju pojavov v vzgoji in izobraževanju. Študentke in študente skušamo torej tako z vsebinami posameznih predmetov kot z načinom dela v študijskem procesu navajati na nujnost kritične refleksije lastnega vzgojno-izobraževalnega dela in implicitnih teorij ter spodbujati k spreminjanju lastne prakse in k zavzemanju za konstruktivne spremembe znotraj svojega delovnega okolja.

Raziskovalna dejavnost

Članice katedre svojo raziskovalno pozornost namenjamo predvsem:

  • različnim pojmovanjem vzgoje v sodobnem času,
  • pojmovanjem in konceptom pravičnosti in inkluzivnosti,
  • položaju različnih družbeno marginaliziranih skupin v slovenskem šolskem sistemu,
  • glasbenemu izobraževanju učencev s posebnimi potrebami,
  • različnim didaktičnim elementom pouka (učne metode in oblike, didaktična načela, artikulacija učnega procesa idr.),
  • diferenciaciji in individualizaciji,
  • didaktičnim inovacijam,
  • obrnjenemu učenju in poučevanju,
  • mentorstvu,
  • rezilientnosti in profesionalnemu razvoju učiteljev,
  • metodološkim vidikom in pravičnosti notranjega ocenjevanja znanja.

Podrobneje o katedri

Ime in priimek Naziv
dr. Irena Lesar redna profesorica
dr. Mojca Peček Čuk redna profesorica
dr. Romina Plešec Gasparič asistentka
dr. Milena Valenčič Zuljan redna profesorica
dr. Mojca Žveglič Mihelič asistentka

Bodi na tekočem