20. 9. 2024

VZPOREDNA RAZSTAVA: Degradirana okolja in likovna umetnost

Degradirana okolja in likovna umetnost – poletna šola za študente

RAZSTAVA DELNIH REZULTATOV

Razstavljena likovna dela udeležencev poletne šole so vmesni rezultat dvotedenskega ustvarjanja v ateljejih UL PEF. Poletno šolo so poleg avtorskega likovnega ustvarjanja dopolnjevala predavanja in demonstracije gostujočih strokovnjakov s področij 3D tehnologij, industrijske arheologije, restavratorstva, tekstila in medpredmetnega povezovanja. Izhodiščni material je tekstil, ki so ga preoblikovali in z njim zasnovali idejne osnutke, ki jih bodo študenti samostojno nadgradili v svojem domačem okolju.

 

Krajše izobraževanje in usposabljanje je bilo organizirano v sklopu pilotnega projekta Degradirana okolja in njihovo oživljanje v kulturni prostor z umetnostjo, ki poteka pod okriljem projekta UL za trajnostno družbo – ULTRA in je v prostorih UL PEF potekalo med 2. 9. in 13. 9. 2024.

Razstavljajo: Vita Čepič, Matija Franzutti, Špela Gabrovec, Klara Grgetić, Heidi Janež, Maša Križ, Tjaša Morela, Sanja Stiković, Manca Semprimožnik, Jerca Šuštar

Mentorji:

doc. dr. Uršula Podobnik (UL PEF)

doc. Boris Beja (UL PEF)

asist. Jana Mršnik (UL NTF)

Vodja projekta:

izr. prof. Anja Jerčič Jakob

Sodelujoči partnerji

Univerza v Ljubljani: Pedagoška fakulteta, Naravoslovnotehniška fakulteta, Filozofska fakulteta in Zavod za gradbeništvo Slovenije, Narodni muzej Slovenije, MG+MSUM

Vzporedna razstava bo v Galeriji UL PEF na ogled od 13.9. do 20. 9. 2024.

Več o projektu na: https://www.pef.uni-lj.si/degradirana-okolja-in-umetnost/

Umetniško ustvarjanje se odziva na najrazličnejše »situacije« v okolju, kjer posameznik biva ali ustvarja. Učni program usposabljanja Degradirana okolja in likovna umetnost – poletna šola za študente temelji na problemskem učenju, premišljuje in raziskuje degradirana območja, ki se lahko v konkretnem likovnem snovanju predstavijo v obliki vsebine, interpretacije ali reartikulacije degradiranega okolja. Hkrati pa lahko nastala likovna dela lokalni skupnosti ponudijo alternativne predloge, kako bi ta območja lahko bila prostor za predstavljanje, razstavljanje in umetniško raziskovanje.

Vsebine predavanj in demonstracij, vključenih v usposabljanje, so interdisciplinarne in zajete iz področij likovne pedagogike, likovnosti v prostoru, tekstilne umetnosti in izbranih tekstilnih tehnik, industrijske arheologije, konserviranja in restavriranja umetniških del, degradiranih okolij, mineralnih virov in 3D tehnologij.

Pomemben del usposabljanja predstavlja samostojno likovno-raziskovalno delo udeležencev, ki nastaja na podlagi likovne vsebine v povezavi z določenim degradiranim okoljem. Delo spremljajo stalne konzultacije in korekture, ki udeležencu omogočajo reflektiranje lastnih idej in uvidenje najbolj optimalne rešitve. Likovno-raziskovalno delo vključuje vse vrste likovnih področij, poleg klasičnega kiparskega raziskovanja in snovanja prostora ter rabe klasičnih materialov, v likovno formo vpeljuje tudi področje oblikovanja tekstilij in digitalno snovanje ter 3D tehnologije.

Likovno delo temelji na podlagi likovne naloge, ki se povezuje z izbranim degradiranim okoljem, ob kateri udeleženci razmišljajo tudi o možnosti prenosa znanja na potrebe učeče populacije.

Vsebine usposabljanja tako omogočajo doseganje zastavljenih ciljev, ki so osvojitev novih znanj, spretnosti in kompetenc, na podlagi katerih učeči iščejo idejne rešitve zastavljenega problema kako degradiran prostor preko umetniških intervencij implementirati v kulturni prostor.

Izr. prof. Anja Jerčič Jakob

Foto: Zala Simčič

Sorodne novice

7. 2. 2025

Vabilo k sodelovanju_MSCA PF Masterclass Univerze v Ljubljani 2025

7. 2. 2025

Obvestila o evropskih in mednarodnih razpisih, dogodkih in novicah

6. 2. 2025

Webinar: Rethinking Informatics Education – What, How, and Are We Satisfied?

PF-86

Izobražujemo najboljši pedagoški kader

Pridružite se študijskim programov, ki jih kot edina fakulteta v Sloveniji izvajamo za vse ravni šolskega sistema.

Bodi na tekočem