Jeziki: BG CZ EN ES LT PT SI SK
Računalniško podprt laboratorij pri
pouku naravoslovja in tehnike
|
|
MŠZŠ
Ciljni
raziskovalni program 2002
Računalniško podprti eksperimenti pri pouku naravoslovnih predmetov
(V5-0636-02)
|
Računalniško podprt laboratorij pri pouku naravoslovja in tehnike
Trajajanje: januar 2001 do januar 2004
Kratica: ComLab-SciTech
Oznaka: N° SI 143008
Ključne besede
Računalniško podprt laboratorij, poučevanje naravoslovnih predmetov, poučevanje
tehnike, računalniški vmesniki, računalniški zajem meritev, modeli računalniško
vodenih naprav, multimedija, računalniške simulacije |
Povzetek
Pouk naravoslovja postaja sestavni del kurikuluma
na številnih tehničnih srednjih šolah kot na primer gostonstvo,
živilska tehnologija, kmetijstvo, tehnologija, ... Informacijska
in komunikacijska tehnologija (IKT) je dokazala svojo uporabnost
v znanstvenih naravoslovnih disciplinah. Uporabo IKT pri pouku
lahko razdelimo v dve večji skupini:
Multimedija prestavlja "navidezni
šolski laboratorij". Računalniki so namenjeni simulacijam
naravoslovnih pojavov in zakonitosti in za ponazoritev delovanja
zapletenih, dragih ali (in) nedosegljivih naprav. Multimedijsko
učno gradivo lahko vsebuje tudi interaktivne spletne dokumente
(html) namenjene učenju na daljavo.
Računalniško podprt laboratorij (RPL) je "pravi
laboratorij". Pomembnost praktičnega eksperimentiranja
in laboratorijskega dela učencev se ni zmanjšala zaradi uporabe
IKT. Vloga RPL je povezovati pravi in navidezni laboratorij.
Instrumentacijska oprema za RPL temelji na vmesniku za računalniško
podprt zajemu meritev in za računalniško krmiljenje zunanjih
naprav. Računalnik uporabimo za zejem meritev, prikaz teh meritev
v tabeli in grafično, za krmiljenje fizikalnih parametrov kot
so temperatura, električna napetost, tlak, itd.
Da bi dosegli čim večjo učinkovitost poučevanja,
je potrebno različne metode uporabe IKT med seboj povezati in
jih v pravi meri uporabiti za doseganje izbranih (specifičnih)
učnih ciljev.
Trenutna praksa poučevanja ne kaže jasne povezave
med navideznim in pravim laboratorijem. Pravi laboratorij je
močno oprt na vrsto opreme, zaradi česar je sodelovanje med različnimi
izobraževalnimi ustanovami oteženo. Da bi premagali to oviro,
je potrebno vzpostaviti izmenjavo izkušenj med partnerji. Pričakujemo,
da bi z vzorčnimi tečaji namenjenimi pouku naravoslovnih in tehnoloških
vsebin, v katerih bodo metode IKT med seboj povezane, izboljšali
kvaliteto poučevanja in vzpodbudili inovativnost. Na osnvi izkušenj
pri uporbi RPL v različnih okoljih naj bi določili nekatere splošne
tehnične zahteve za izdelke in orodja, ki bi olajšali sodelovanje
med izobraževalnimi ustanovami.
Cilnje skupine
Ciljne skupine so:
-
Ucitelji narovoslovnih in tehničnih predmetov,
tehnične šole, ki imajo v kurikulumu naravoslovne predmete
ali naravoslovje kot samostojen predmet,
-
šole usmerjene v tehnologijo (elektrotehnika, strojništvo,
...),
-
(mladi) posamezniki, ki so se pripravljeni sami učiti vsebine
s področja naravoslovja in tehnologije ob uporabi IKT in
z interesom za praktično delo.
Tečaji, ki jih bomo pripravili v okviru projekta, bodo lahko
služili kot model tudi za druge discipline, pri katerih se praktične
izkušnje pridobljene v pravem laboratoriju navezujejo na navidezni
svet.
Izdelki projekta
Končni izdelki projekta so oprema za računalniško
podprt laboratorij, programska oprema in tečaji namenjeni izobraževanju
na področju naravoslovja in tehnike. Tečaji temeljijo na
html
dokumentih,
ki povezujejo RPL, simulacije, animacije, video izreze,
interaktivne vaje. Gradiva so na razpolago na CD-jih s tiskanimi
povzetki in na spletu. V veliki meri so vsebine tečajev uporabne
tudi za drugačno strojno opremo.
Poglejte
si natančnejši opis izdelkov.
|
|