Zanimivosti

Prešernova nagrada PEF UL za CRSN študentski projekt internega sklada: študentke Amela Lišić, Lana Lavrih in Nina Fricelj so prejele nagrado za interni raziskovalni projekt z naslovom SAMOREGULACIJA ŠTUDENTOV IN ŠTUDIJ V IZREDNIH RAZMERAH za študijsko leto 2019/20. Čestitamo!

 

 

Člana CRSN med prejemniki pomembnih nagrad za leto 2020:

Prof. dr. Mojca Juriševič je prejela državno nagrado za izjemne dosežke na področju visokega šolstva.

Prof. mag. Črtomir Frelih je prejel zlato plaketo za izjemne zasluge pri razvijanju znanstvenega, pedagoškega ali umetniškega ustvarjanja ter za krepitev ugleda Univerze v Ljubljani.

Nagrajencema čestitamo!

 

 

Prešernova nagrada 2018 za CRSN študentski raziskovalni projekt


Študentki Nika Bedek in Maruša Loboda sta za raziskovalni projekt, z naslovom Stališča študentov pedagoških smeri do nadarjenih učencev in izobraževanja nadarjenih prejeli Prešernovo nagrado Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani. Raziskovalni projekt sta študentki izvajali v okviru CRSN pod mentorstvom prof. dr. Mojce Juriševič. Iskrene čestitke!

 

CRSN na 6. Festivalu naše prihodnosti

 

V soboto, 3. 3. 2018, se je na osnovni šoli Orehek Kranj odvil že šesti Festival naše prihodnosti. Na festivalu je sodelovalo 325 učencev iz 19 gorenjskih osnovnih šol. Predstojnica CRSN je pozdravila udeležence ter jim zaželela, da ostanejo radovedni, ustvarjalni in igrivi. PDF Časopis za brihtologe

 

Več informacij je dostopnih na spletni strani šole: http://www.osorehek.si/6-festival-nase-prihodnosti/.

 

 

Video predstavitev iz državnega tekmovanja iz fizike za OŠ:

https://www.youtube.com/watch?v=xF5ZWL1kPUg&feature=youtu.be

 

 

Branka Potočnik Krajnik, aktivna članica CRSN, je prejemnica državne nagrade za izjemne dosežke v glasbenem šolstvu za leto 2015 – iskrene čestitke.  PDF Več o nagradah in nagrajencih.

 

Nobelovci 2014. "Učitelji morajo prepoznati učence, ki 'gorijo' od radovednosti in usmerjati njihovo radovednost" [Teachers need to recognize students who burn with curiosity and cultivate that inquisitiveness] - sta povedala nobelova nagrajenca May-Britt in Edvard Moser v posebni panelni diskusiji o znanosti v Skandinaviji, ki jo je organizirala norveška ambasada v Štokholmu. Več na gemini.no/en/2014/12/important-to-cultivate-young-academic-talents/

 


MARIJA MAHNE – letošnja državna nagrajenka za izjemne dosežke v šolstvu – člani CRSN iskreno čestitamo!

V letu, ki ga svetovni odbor za nadarjene in talentirane otroke (WCGTC) obeležuje kot mednarodno leto ustvarjalnosti in nadarjenosti, je za svoje izjemno pedagoško delo v domačem strokovnem prostoru nagrajena gospa Marija Mahne – učiteljica, ki je svoje življenje posvetila uvajanju inovativnih oblik dela v šolo, povezovanju pouka z življenjem in spodbujanju ustvarjalnosti učencev; vrsto let je koordinirala tabore za nadarjene otroke in mladostnike DUO-DUM ter si prizadevala za ustrezno obravnavo nadarjenih na različnih ravneh njihovega delovanja.  PDF Knjižica nagrajencev. Več v  intervjuju ob prejemu nagrade za Sobotno prilogo Dela.

 

10. 10. 2013, Društvo Bravo v okviru Evropskem tednu ozaveščanja javnosti o disleksiji in drugih specifičnih učnih težavah organizirali prireditev

 

V okviru Evropskem tednu ozaveščanja javnosti o disleksiji in drugih specifičnih učnih težavah smo člani Bravo društva za pomoč otrokom in mladostnikom s specifičnimi učnimi težavami v četrtek, 10.10. 2013, organizirali prireditev na Osnovni šoli Valentina Vodnika v Ljubljani.

Namen naše prireditve je bil ozavestiti javnost o močnih področjih oseb s specifičnimi učnimi težavami. Ker je leto 2013 tudi mednarodno leto nadarjenih in talentiranih otrok in mladostnikov, smo namenili posebno pozornost otrokom, mladostnikom in odraslim, ki imajo specifične učne težave na področju branja, pisanja ali računanja, a so kljub temu uspeli razviti svoja močna področja. Na prireditvi nam je zato dvanajst mladostnikov in mladih odraslih predstavilo svoje številne skrite zaklade – zaigrali so na instrumente, zapeli, zaplesali, predstavili svoje pesmi in projekt. Prireditev pa je z nekaj pesmimi popestrila tudi pevka gospa Alenka Gotar, pri kateri se v njeni šoli petja šolajo tudi pevci z disleksijo. Nastopajoči so s svojimi talenti in nadarjenostjo med obiskovalci pustili nepozaben vtis.

 

misli nastopajoče mladostnice:

Na prireditvi mi je bilo zelo všeč in vesela ter ponosna sem, da sem lahko sodelovala. Prav uživala sem!

 

misli mame nastopajoče mladostnice:

Najprej naj povem, da kljub turobnemu vremenu že dolgo nisem preživela teko prijetnega in toplega popoldneva, kot je bil tale četrtkov v Ljubljani. Neizmerno sem uživala ob nastopu naših nadarjenih otrok, še bolj pa v pozitivni energiji, ki je prežemala celotno druženje. Naša hči se je domov vrnila z novo mero samozavesti, energije in globokim zavedanjem, da v vsem tem ni sama.

 

 

Projekt Verižni eksperiment (1.6.2013, PeF UL)

 

Verižni eksperiment je skupek naprav, ki se poganjajo ena za drugo, tako da prejšnja sproži naslednjo, po principu podiranja domin. Kroglica na koncu enega člena sproži delovanje naslednjega. Verigo sestavljajo neodvisne naprave, v katere je vgrajenih veliko zanimivih pojavov in prikazujejo različne fizikalne zakonitosti. Od leta 2005 naprej naprave oziroma člene verige gradijo skupine učencev, dijakov, študentov, družin in posameznikov ter jih predstavijo na vsakoletni zaključni prireditvi, ki poteka v organizaciji Tehniškega muzeja Slovenije, Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani ter Društva matematikov, fizikov in astronomov Slovenije. Poleg zaključne prireditve med letom potekajo predstavitve Verižnega eksperimenta v obliki Demo verige. Demo verigo smo sestavili z namenom promocije in z njo poskrbeli za marsikateri naravoslovno-tehniški dan, zabavali ljudi v trgovskih centrih in na različnih festivalih. Hranimo, vzdržujemo in nadgrajujemo jo na Pedagoški fakulteti v Ljubljani. Študenti naše fakultete so v zadnjih petih letih tudi edini demonstratorji, ki poganjajo verigo ter predznanju obiskovalcev primerno razložijo delovanje in fizikalno ozadje posameznih naprav.

 

Projekt je zasnovan tako, da ustvarjalce spodbuja k oblikovanju idej, interdisciplinarnemu povezovanju pridobljenega znanja, urjenju tehničnih spretnosti, skupinskemu delu in odkrivanju osnovnih načel in metod raziskovanja. Projekt sodelujoče celostno, miselno in čustveno aktivira ter jih vpeljuje v resnične življenjske okoliščine. Ciljna skupina so predvsem nadarjeni učenci, saj jim omogoča, da kakovostno razvijajo ustvarjalnost in jih ob tem spodbuja k razvoju naravoslovno-tehničnih vsebin.

 

Več o samem projektu si lahko preberete na spletni strani: www.verizni.dmfa.si in preko Facebooka (Verižni eksperiment).

 

Pripravili: dr. Saša Ziherl in doc. dr. Katarina Susman.

 

 

Hiša eksperimentov Ljubljana: www.h-e.si

 

Mini univerza Filozofske fakultete Univerze v Mariboru za otroke med šestim in dvanajstim letom starosti:  http://www.muf.si/

 

Središče evropskih vesoljskih tehnologij Vitanje: http://www.ksevt.eu/

 

www.pef.uni-lj.si uporablja piškotke. Več informacij Zapri