Novica

Objavljeno: 21. 02. 2018 ob 16:02    Starost: 301 dni

Galerija PEF: Razstava 3. letnika Likovne pedagogike: Kiparstvo, Slikarstvo, Risanje

Kaja Golavšek, Nič več kot življenje študenta, 2017, risba

Vljudno vabljeni na ogled razstave  3. letnika Likovne pedagogike: Kiparstvo, Slikarstvo, Risanje.  
 

Razstava bo na ogled od 21. 02. 2018 do 16. 3. 2018, od ponedeljka do petka med 8. in 18. uro in v soboto med 8. in 14. uro.

 

Kiparstvo 5

2017 /18

 

Kiparstvo se ukvarja s prostorom in z vsem, kar ga tvori, določa, poseljuje, omejuje… V njem je, se pojavi, biva  in izgine. Kiparstvo ustvarja in poustvarja procese v prostoru. Kako doseči, da bi prostor kot tak opazili, ga upoštevali, začutili in razumeli kot sporočilo?

 

Ta vsebinski kontekst prostora, ki smo ga pravkar poselili s svojimi deli, je žal večinoma neopažen in zapostavljen. »Plašnic«, ki jih tolikokrat omenjam, v teh delih nismo uspeli toliko razpreti, da bi opazili drug drugega in sodelovali. Mislimo torej, da bo gledalec opazil le naš »izdelek«, da bo vse drugo spregledal, ker se je tako ali tako prežarčil iz svojega fotelja pred našo »ekspresijo«.

 

Na srečo imamo nekaj izjemnih študentk in študentov, ki so se trudili že v ateljeju in se med dvodnevnim procesom postavljanja razstave prilagajali motnjam lahkomiselnih kolegov, ki vztrajajo na zgoraj omenjeni način. Bi znali ločiti ene od drugih?

 

Mirko Bratuša

 

 

Risanje 5

Slikanje 5

2017 / 18

 

Segmenta Risanje in Slikanje 5 med študijem Likovne pedagogike predstavljata raziskavo modernističnih slikovnih modelov, kot je dr. Nadja Gnamuš naslovila svojo knjigo, v kateri se poglablja v paradigme slikovnega prostora, kot so se dogajale skozi različne modernistične metamorfoze. Te spremembe so zelo izrazite in zahtevajo sinhrono prilagajanje risbe slikovnemu prostoru, zato se v hitrem tempu premikamo skoznje. To pomeni, da se notranja struktura slike ves čas spreminja – ko je nek slikovni model izoblikovan, se že selimo v drugega in tako naprej. Na tem potovanju se v določenem segmentu lahko vsakdo bolj ali manj »najde«. Morda so se v takih trenutkih zgodila slikarska in risarska dela, kjer se miselni preblisk spremeni v kakovostno likovno delo. Nekaj takih artikulacij lahko vidite na pričujoči razstavi, ki nudi najprej samorefleksijo študentkam in študentu 3. letnika Likovne pedagogike, zatem pa predstavlja povratno informacijo mentorjem in obenem nagovarja občinstvo, ki si utegne ogledati razstavo.

 

V tem semestru nam je bil v veliko oporo obisk retrospektive Marija Preglja v Moderni galeriji, kjer je moč v polni meri doživeti modernistični slikovni prostor in eksistencialistične vsebine avtorja, ki sodi v sam vrh tovrstnih strategij. Opozarjam na pomen te razstave, saj je možno na originalnih likovnih delih raziskovati haptične značilnosti slikarskega snovanja, ki se na reprodukcijah v knjigah in na računalniškem zaslonu znajde na distanci in se hočeš nočeš seli v zgodovino.

 

Likovno ustvarjanje pogojuje poznavanje likovnega jezika, približujemo se mu skozi poznavanje njegovih značilnosti in zakonitosti. Po eni strani s teoretičnih vidikov likovne teorije in umetnostne zgodovine, po drugi pa praktično med delom v ateljeju in seveda z opazovanjem in študijem originalnih likovnih del v sodobnosti. Velik del modernističnih oblikovnih principov je še zmeraj živ in predstavlja temelj izhodiščem našega likovnega ustvarjanja, zato jih skušamo čim bolje ozavestiti in smiselno uporabljati.

 

Doc. Andrej Brumen Čop 

 

 


www.pef.uni-lj.si uporablja piškotke. Več informacij Zapri