Inštitut za znanstveno-raziskovalno delo

Potreba po organizirani obliki raziskovalnega dela je v letu 1990 pripeljala do nastanka Inštituta za raziskovalno in razvojno delo, ki se je kasneje preimenoval v Inštitut za znanstveno-raziskovalno in umetniško delo.
Naloga inštituta, ki tesno sodeluje s komisijo za raziskovalno in umetniško delo, je predvsem koordinacija in organizacija dela na tem področju. V obdobju desetih let se je povečalo število financiranih raziskovalnih projektov, s tem vzporedno pa tudi število objav rezultatov raziskav v domači in tuji periodiki.

Na Pedagoški fakulteti potekajo predvsem raziskave s področja družboslovja in humanistike v obliki temeljnih in aplikativnih projektov, ciljnih raziskovalnih projektov, od leta 2003 pa tudi v obliki raziskovalnih programov.

Širok spekter raziskovalnih področij fakultete je razviden iz pomembnejših temeljnih in aplikativnih projektov zadnjih petih let, ki so proučevali:

  • evalvacijo opisnega ocenjevanja v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju;
  • pravičnost v izobraževalnih sistemih;
  • koncepte in strategije socialno pedagoških intervencij na področju socialne izključenosti mladih;
  • vzgojo v javni šoli – oblikovanje vzgojnega koncepta;
  • razvoj IKT pripomočkov za razumevanje naravoslovnih in kemijskih znanj ter poglabljanje procesnih znanj;
  • vključevanje informacijske tehnologije v modele poučevanja in učenja;
  • razvoj omrežij in vsebin v univerzitetnih okoljih;
  • analizo gibanj v strukturi študentov in diplomantov v terciarnem izobraževanju.

Na področju ciljno raziskovalnih projektov pa so potekali projekti, ki so proučevali:

  • edukacijske politike v sodobnem evropskem kontekstu;
  • socialno klimo v šoli – vzgojni koncept, preprečevanje nezaželenih pojavov ter evalviranje preventivnih programov;
  • standardizacijo jezika Romov v Sloveniji in vključenost romske kulture v vzgojo in izobraževanje
  • delovno rutino z vidika prikritega kurikula v vrtcu in prvem razredu;
  • uresničevanje sistemskega pristopa inkluzivne šole v praksi;
  • inkluzivne time v vzgoji in izobraževanju otrok s posebnimi potrebami;
  • rehabilitacijski besednjak;
  • didaktične vidike uporabe informacijske in komunikacijske tehnologije pri poučevanju in učenju otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami;
  • specialno didaktiko izobraževanja kot element uresničevanja strategije prehranske politike v RS;
  • razvoj bralnih možnosti z bralno značko.

Vrsta raziskovalcev Pedagoške fakultete sodeluje tudi v projektih, ki potekajo skupaj s Filozofsko in Naravoslovno tehniško fakulteto, v preteklosti pa tudi s Fakulteto za matematiko in fiziko Univerze v Ljubljani. Pomembno je tudi občasno sodelovanje raziskovalcev z drugimi javnimi raziskovalnimi organizacijami, kot so: Pedagoški inštitut, Inštitut Jožef Stefan, SAZU (Znanstveni raziskovalni center), Univerza na Primorskem (Pedagoška fakulteto, Znanstveno-raziskovalno središče).

Raziskovalci Oddelka za matematiko in računalništvo so vključeni v raziskovalne programe in projekte Inštituta za matematiko, fiziko in mehaniko.

Raziskovalci Pedagoške fakultete sodelujejo tudi v dveh  raziskovalnih programih Filozofske fakultete, to je v programu Slovenski jezik – bazične, kotrastivne in aplikativne raziskave in programu Slovenska umetnost in umetnost srednje Evrope in Jadrana ter v dveh raziskovalnih programih Inštituta Jožef Stefan, in sicer v programu Biofizika polimerov, membran, gelov, koloidov in celic in programu Teorija jedra, osnovnih delcev in polij.

www.pef.uni-lj.si uporablja piškotke. Več informacij Zapri